lauantai 9. helmikuuta 2013

UUDET LEHDET VOL. 2

Tällä viikolla oli taas ilon iltapäiviä, kun uusia lehtiä oli tipahdellut luukusta. Kotolivingin toinen numero tupsahti ensimmäisenä. Selailin sen läpi kiiruusti ja edelleenkin sen tuntu ja näkö ilahduttaa silmää. Sitten totesin pettymyksekseni, että voi ei, kun mä oon törmännyt näihin kaikkiin diy-juttuihin jo aikaisemmin muuallakin. Sitten mietin, että no tätä lehteä ei varsinaisesti ole tehty vain MULLE. Kaikki eivät ole samanlaisia DIY-, sisustus-, ja muotiblogien suurkuluttajia kuin minä. Ehkä se on vain hyvä, että kivoiksi todetut ideat laitetaan kiertoon.

Olen niin samoilla linjoilla lehden teeman "Hyvän mielen kevät" kanssa. Siksi mä varmaan löydänkin nykyään kaikesta jotain hyvää. Musta on pikkuhiljaa kuoriutumassa varsinainen hyvän mielen hippi... Vähänkö imelää... :D


Yllättäen mun suosikkejani tässä numerossa olivat nämä:


Tosin vähän huvitti, kun ensin oli sivutolkulla pasta- ja leipäohjeita. Sitten tulee juttua siitä, kuinka kandeisi vältellä valkoisia jauhoja - eli pastoja ja leipiä. :)


Tämmöinen smoothie on kuulunut jo useamman viikon mun aamupalaani. Smoothielasillinen mustikkaa, mansikkaa, banaania, omenaa, hunajamelonia, avokadoa, tumman vihreää salaattia, pinaattia, hampun siemeniä, pellavarouhetta, kookosmaitoa - tai mitä nyt milloinkin sattuu löytymään. Tosin vierastan tuota "superfood" sanaa, koska se kalskahtaa korvaan vähän liikaa trendihipsterimeiningiltä... Jota minä en tietenkään ole! ;D


Uudistuneen Suuri Käsityölehdenkin toinen numero tuli ilokseni muutama päivä sitten. Hyvältä vaikuttaa edelleenkin.


Voi tiedättekö kuulkaa, kun olen aivan haksahtanut jälleen neonväreihin! :D Viime viikonloppuna metsästin itselleni neonvihertävän neuleenkin. Sitten alkuviikosta mietin, että mistäköhän löytäisin oikein neonvärisiä lankoja. Noh, Schoeller&Stahlin Outlast-lanka näyttäisi lehden mukaan olevan saatavilla kirkkaissa väreissä. Tosin googletuksen tuloksena mitä löysinkään... Tättärättättää!!! Outlast on 1000% AKRYYLIÄ. Ja kyllä, sivun mukaan 1000%, eikä 100%, hahaa! :D 

No en osta! Niin neonvärin kipeä en ole, että ostaisin akryylilankaa! Siis muovia! Yök. Tiedän, että neonvärien värjääminen on haastavaa tekstiiliteollisuudessa, mutta silti odottelen sitä oikeaa... Otan siis vastaan vinkkejä, jos joku tietää vähän luonnollisempaa neonväristä lankaa. :)

4 kommenttia:

  1. Tilasin just Tapsalta lankoja ja katoin että uutuussivuilla näkyi neonvärejä akryylin lisäksi myös villasekoitteena!

    Gründl Hot Socks Neon 50g
    75% villa
    25% polyamidia

    Ja samaiselta merkiltä oli myös aivan valtavan laajalla värikartalla merinovillaa, harmittaa kun aloitin yhtä peittoprojektia huonommilla väreillä kun en meinannu löytää kohtuuhintaista, paksua merinoa kivoilla väreillä ja nyt sitten bongasin nuo, ääärh! :D

    Tuolta löytyy, klik

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei superkiitos vinkistä! Honasin, että tuossa Gründlin Dreamissa on kans aika kivoja värejä, varsinkin tuo ompunvihreä. Nämä langat passaisi just villasukkiinkin, joita olen vailla. :)

      Poista
  2. Mä oon kanssa ihme kyllä hurahtanut neon lankoihin vaikken olis ikinä uskonut! Ostin dropsin alpakkaa neonpinkkinä, väri oli joku cherry tms mutta ei se kyllä kirsikanväristä ole! :D Ja sitten löysin kirppikseltä neonpersikan väristä paksua puuvillalankaa 100%, pipoa taitaa molemmista pukata piristämään kevät-talvisia harmaita päiviä. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi joo, nyt mä bongasin, että tuossa Dropsin Alpacassa on myös aika ihana limenväri. Täytyy ehkä käydä kollegan putiikissa tuijottelemassa, että näyttääkö se yhtä kivalta luonnossa! Eikä tosiaan tarvitse ollakaan ihan silmiä häikivän neon, vähempikin riittäisi. :) Kiitti vinkistä!

      Poista