sunnuntai 21. elokuuta 2016

DIY ristipistotaulu häälahjaksi

Eilen karkeloitiin ystäväni ja hänen miehensä hääjuhlia. Häälahjojen valinta toisille tuottaa aina minulla harmaita hiuksia, ehkä siksikin, että olen itse aika ronkeli lahjojen saaja. :D Toki olen hyvin kiitollinen kaikista saamistani lahjoista, mutta ne tuppaavat jäämään kaapin perukoille, elleivät ole mieluisia. Tykkään kuitenkin tehdä itse lahjoja ja arvostan paljon myös muiden itse tekemiä. Kun kutsussa vielä mainittiin, että myös itse tehty pieni ja persoonallinen lahja on tervetullut, uskalsin lähteä suunnittelemaan omaa tuotantoa.



Suunnitelmat olivat aluksi kovin korkealentoiset ja olin aikeissa neuloa tai virkata ison koko perheen peittävän torkkupeiton. Sitten muistin, että meillä on 8kk ikäinen ikiliikkuja kotona, eikä aika todellakaan olisi riittänyt sellaiseen maratonsuoritukseen! Joten mietintämyssy meni uudelleen päähän.



Kutsukortissa oli kiva teksti "ALL OF ME LOVES ALL OF YOU", joka kuultiin myös parin hääbiisissä eilen. Ajattelin, että no tuopa olisi kiva ikuistaa jotenkin, esimerkiksi tauluksi. Luonnostelin kutsutekstin kaltaisilla fonteilla kirjaimet ruutupaperille ja päätin valita ristipiston kässälajiksi tällä kertaa.


Harmaa pellavakangas on Ikeasta ja kirjontalangat Lankamaailmasta. Kangas ei todellakaan ollut mikään ristipistokangas, joten kirjaimien pistely oikeisiin kohtiin tuotti välillä tuskaa! Pellavakangasta mulla oli jo valmiina kotona, mutta kirjontalankojen värit valitsin hartaasti siten, että kaikki taulun värit sointuisivat hyvin hääparin sisustukseen. :) 



Harmaa puolikas pompomitarra on myös Ikeasta ja valkoinen pitsiteippi Teippitarhasta. Handmade with love -tarra on yhdestä ihanasta liikkeestä Köpiksestä. Puisen kehyksen löysin ihan Prismasta. Oli muuten jokseenkin välkkyä kuvata taulu vasta sitten, kun olin sen jo pakannut sellofaaniin ja koristellut! Sellofaani kun nimittäin heijastaa niin ikävästi, mutta näillä mennään! Lahjan kanssa olin todella ajoissa ja se oli valmis ja paketoitu melkein kuukautta ennen häitä. Sitten muistin eilen tuntia ennen juhliin lähtöä, että hitto, kortti unohtui! Perus. :D Onneksi löytyy kotoa jos minkämoista askartelukamaa ja hätävarakorttikin saatiin lahjaan mukaan. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti